'Het was me toch een half jaar!'

July 16, 2018

Mijn motto: ik ga jullie verbazen. Een quote die ik uitsprak op mijn eerste dag bij BLU. Een quote die mij mijn hele stage blijft achtervolgen in positieve zin. Een trigger voor mezelf dat ik af en toe een tandje erbij moet doen. In real life ben ik een man van weinig woorden, maar komt het neer op mijn idee overbrengen in geschreven teksten, dan moet je zin hebben om te lezen.

 

 

 

Vanaf nu ga je mij beter leren kennen. Mijn naam is Delano de Croes en ik ben 18 jaar oud. Ik heb van alles in me zitten. Ik ben een Duitse, Russische, Nederlandse, Indonesische Portugees. Een mengelmoes van 5 culturen. Ik ben een rustig persoon en vooral erg gefocust op mijn werk. Dit is een sterke eigenschap en tegelijkertijd een valkuil. Soms zit ik helemaal in mijn eigen wereld te werken. Zo gefocust aan het werk dat alles wat er om mij heen gebeurt mij soms ontgaat. Door deze eigenschap kan ik goede resultaten neerzetten. Zoals: werken aan mijn animatie plan.

 

Zo gefocust te werk gaan is aan de andere kant ook een nadeel, want hierdoor kan ik helemaal de verkeerde kant op rennen. Ik ren naar Afrika terwijl, als ik eerder mijn werk had gedeeld, ik erachter zou komen dat ik al in Parijs had moest stoppen en eigenlijk naar China moest. Oftewel: deel je werk tussentijds voordat je te lang in de verkeerde richting aan het werk gaat. Dat is een punt waar ik van heb geleerd.

 

 

Leerdoelen

Voordat ik mijn stage bij BLU begon, had ik een paar leerdoelen voor mijzelf opgesteld: 

 

1.  Planning: mijn werk zo plannen dat ik zelf niet in tijdsnood kom.

 

2. Communicatie: de toon waarop ik kan communiceren naar de doelgroep, maar ook genoeg communiceren in het team zodat ik sneller tot een resultaat komt.

 

3. Proces: hoe pak ik een project aan en wat komt er bij kijken om een product of dienst tot stand te krijgen? 

 

 

Werken bij BLU

 

Naast af en toe de afwas doen, koffie en thee zetten, waren er ook nog serieuze taken die ik kreeg toegewezen. Oké, misschien een beetje grof verwoord. Denk nu niet: BLU is een stagebedrijf waar je alleen maar koffie en thee zet, want het is echt een te gekke stage plek.

 

Mijn werk:

  • Visitekaartjes maken voor BLU

  • Callsheets maken

  • Personality boost plan uitwerken

  • Beelden opmaken

  • Meehelpen op de set

Een stage waar je veel kan leren, met een team die je dolgraag wil helpen (als je maar vragen stelt). Dat is dus één van mijn mindere punten: te lang in mijn eigen wereld doorwerken zonder iets te delen of vragen te stellen. Tip: doe mij niet na. Stel je vragen als je er niet uitkomt!

 

Met lege handen op avontuur en vertrekken met een hoop bagage

Een lijst met diverse taken. Zoveel mogelijk aanraken in het bedrijf, zodat ik van alles wat kan proeven. Doordat ik met deze opdrachten bezig was, ben ik veel in aanraking geweest met Photoshop. Ik vind van mijzelf dat ik erg gevorderd ben in mijn Photoshop skills.

 

Ook de manier waarop BLU communiceert naar de doelgroep die zij willen aanspreken, heeft mij een andere visie gegeven. Neem als voorbeeld: voor ik bij BLU binnenkwam was mijn visie van solliciteren als volgt:

 

* Een standaard nette brief opstellen; 

* Jezelf netjes voorstellen; 

 

In de loop van deze stage is die visie veranderd naar:

 

* Pas je tekst aan op je doelgroep;

* Schrijf het niet altijd te netjes;

* Een stukje uitdaging en creativiteit in je tekst mag best.

 

Om nog een belangrijk punt aan te haken: weten hoe je aan een project begint is ook belangrijk om te weten. Als je niet weet hoe je begint en blind te werk gaat, kan je er later achter komen dat je verkeerd zit. Het werkt niet, omdat je er niet over nagedacht hebt van te voren. Alle tijd die in de uitwerking is gestoken is dus verloren gegaan. Voor binnenkomst zou ik blind gaan beginnen aan een project en er later achter komen dat het niet werkt. Ik denk daar nu anders over.

 

Nu begin ik eerst met een plan opstellen. Ik schrijf het plan uit en overleg met het team. Daarna ga ik beginnen met schetsen en de uitwerking daarvan. Een hele andere workflow dan voor binnenkomst.

 

 

Oh, en dit gebeurde er ook nog:
 

 

 

 

 

Voor een klant stonden op de huishoudbeurs om daar beelden te fotograferen en te filmen. We waren vroeg op locatie en hadden nog tijd over om even rond te neuzen bij andere stands. We kamen een stand met dildo's tegen en daar ging ik op de foto. Met de vraag aan ons team: verzin een leuke naam. Eindresultaat? ''dildolano''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er stond een filmopname gepland en daar mocht ik bij zijn. Tof om mee te maken! Eenmaal aangekomen op locatie, zou ik gaan hengelen ( als geluidsman spelen). Uiteindelijk bleek het hengelen wat zwaarder te zijn dan verwacht. En dat heb ik gemerkt. Mijn conclusie? Dat wordt meer trainen in de sportschool!

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

CONTACT

T: 020 - 238 29 12
E: info@blu-brand.nl

BLU Amsterdam

John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam

BLU Enschede

Hengelosestraat 549
7521 AG Enschede