3x content goals voor 2017

January 31, 2017

 

De eerste maand van het nieuwe jaar zit er alweer op. Heb je jouw doelen voor 2017 nog scherp in het vizier? Ikzelf heb vier keer per week sporten alweer opgegeven, maar als het om content gaat, staan mijn doelen nog als een duidelijke stip op de horizon. De drie belangrijkste deel ik graag.

 

Doel #1 Cut the crap, ga voor kwaliteit

Natuurlijk is kwaliteit altijd belangrijk, maar anno 2017 willen mensen meer dan ooit dat zowel de redactionele- als branded content die zij online voorgeschoteld krijgen relevant én waar is. Zoals onze Lucio een half jaar geleden in zijn presentatie over succesvolle social content op het Congres Facebook Marketing al vertelde: ‘90% of everything is crap’. Het doel is dus: content maken die niet crap is. Het is niet voor niets dat Google eind 2016 de functie Fact Check lanceerde, waarmee het onderscheid tussen echt nieuws en fictie zichtbaar is. En zolang er bloggers zijn die beweren dat als je een ei eet, je eigenlijk de menstruatie van een kip eet, wordt de behoefte aan kwaliteitscontent alleen maar groter.

 

Doel #2 Meer, meer, meer video!

Ik kan er geen genoeg van krijgen: videoconcepten bedenken, scripts schrijven en vervolgens een dag met een camera- en geluidsman op pad om een mooie video voor bijvoorbeeld Stibat, Old Amsterdam of Mazda te produceren. Ik ben dan ook van plan om dit in 2017 nog meer te doen. Gelukkig voor mij maakt video dit jaar een nog grotere vlucht dan vorig jaar. En dat belooft wat, want in 2016 is het aantal videoviews op Facebook verachtvoudigd en is het een kwestie van tijd voordat Facebook alleen nog maar uit video bestaat. Onderzoekers voorspellen bovendien dat 75 procent van het internetverkeer van consumenten uit video zal bestaan. Lucky me!

 
Doel #3 Nieuwe technieken toepassen

Als ik het dan toch over video heb; dit jaar wil ik nog meer met nieuwe (video)technieken gaan werken. Van informatielagen in 3D-beelden tot 360 graden video. Deze technieken zorgen ervoor dat we op een bijzondere manier informatie kunnen overbrengen, een verhaal kunnen vertellen. Ook ben ik benieuwd naar welke technieken dit jaar nog meer hun intrede gaan doen in contentland. Wat denk je van een virtuele supermarkt of autoshowroom waarin je kunt rondlopen en direct je producten kunt kopen. Hoe dan ook, ik ben er klaar voor en heb zin om nieuwe dingen te ontdekken. Onze laatste trots is deze 360 graden foto die we maakten voor Old Amsterdam en dat smaakt naar meer!

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

CONTACT

T: 020 - 238 29 12
E: info@blu-brand.nl

BLU Amsterdam

John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam

BLU Enschede

Hengelosestraat 549
7521 AG Enschede